Så var det det där med blommor då...

Mood: Content

 

Så som de allra flesta vet så är jag ju en trädgårdsnarkoman och för att visa detta får jag ju förmedla gårdagens projekt som gick i blommornas tecken.

 

Jag har gått runt och funderat massor på vart jag vill ha mina blommor och som de har haft det innan vill jag INTE ha det. Det är inte praktiskt eller snyggt.

Så eftersom det fanns några STOOOORA blombäddar i trädgården så tar jag ju inte det enkla och fortsätter att ha dessa utan vill göra om alltsammans som jag vill ha det.

 

*skrattar*

 

Jag plockar således upp alla stenar som ligger som kant runt och gör en liten mur precis vid entrén av huset.

Vad tycks?

  

Här skall jag sedan plocka/gräva upp allt det som finns i den STOOORA blombädden och placera det i den nya istället.

*smile*

Nu är det ju inte så värst mycket skall tilläggas så fullt lär det ju inte bli på en gång.

 

Sedan tänker jag ta bort den eländiga lagerhäggen som syns på bilden också.

Nu har jag inte något emot lagerhägg det är bara denna som står och tar ljus och är helt enkelt helt fel bara där den är idag.

 

Efter allt bärande av stenarna så belönade jag mig med ett glas vin på kvällen innan jag nästan somnade framför TV:n.

=)

 

Innan jobbet ute var klart fick jag också träffa mannen med stort M.

Mr P och jag hämtade de sista sakerna i vårt förråd vid Stenalyckan (LagerMix = grymt bra förvaring som rekommenderas varmt.).

 

Mr P är så mysig och han är verkligen fin man som berikar mitt liv och jag tror att jag börjar se allt det där som jag älskat men som kommit in i en dimma på grund av alla konflikter igen.

Det känns bra. Och jag SAKNAR honom galet mycket när vi är isär. För att inte tala om hur mycket jag saknar mina underbara barn.

 

Xoxo

Permalink Vardagen Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback