Life is good.........

Mood: Pleased as punch

Valentines day!
*nice*

Så jag fick vakna upp med Mr P i alla fall! Underbart.
Jag vaknade innan klockan ringde och vände mig och låg och lyssnade på hans andetag.
Det var mysigt tycker jag.

Sakta smög jag ner och satt på kaffet men innan dess så lade jag ett litet paket på kudden där jag legat.
=)
Smart tänkte jag……….

Mr P var tydligen lika smart för när jag steg in i köket var där en bukett vackra rosor och ett kärlekskort.
*me like*

Morgonen var underbar med kaffe framför brasan och sedan en liten stund med tjejerna innan det var dags att rusa till jobbet.
Livet är bra härligt ibland!

Igår var också en sådan dag.
Vaknade hemma hos Mr P och sedan var det kaffe och en massa rolig semesterplanering. Det verkar verkligen som att det nästan är det enda vi sysslar med.
Semester hit och semester dit!
Men det är ack så roligt att planera och sedan genomföra.
Tjohooo!

Efter förmiddagens slappande tog jag bilen och stuvade in hundar och allt annat och for hem.
När jag svängde upp på min uppfart blev jag varm i kroppen.
Jösses, vad jag gillar detta lilla hus – mitt paradis.

Tanken på att flytta ihop med Mr P och fina familjen igen har halkat lite ner på prio listan sista veckorna. Det är nu inte så att jag inte vill bo med dem.
Det är bara det att jag älskar mitt hem och platsen där det ligger och hur huset/miljön får mig att må.
Detta är ju inte att förakta och jag har sagt att vi tar det lugnt med planerna och känner av vad som är rätt.
Det är ju ingen brådska även om det är en ekonomisk fördelaktig situation att flytta ihop.
Men det är ju inte därför man skall göra det och jag vill ta en dag i taget.

Igår var jag ute och lekte med hundarna i över en timme i trädgården och det var magiskt.
Jag satt på det nya träddäcket och njöt i solen.
Värmen sade mig att det kommer att bli en vår även detta år. *smile*

Jag njöt och kände att mina planer för denna plats som gör mig lycklig inte är färdiga och att jag nog, hur mycket jag än älskar fina familjen, måste ha kvar detta hus och denna plats som för mig är underbar och en fristad mellan varven när man behöver det.

Solen sken och jag kände kraft och glädje forsa in i mig och det kändes nästan som att jag glittrade och antagligen så jag ut som en komplett idiot med mitt stora leende.
Men vad gör väl det!?
*smile*

Jag fick göra en massa mat på kvällen också och duka fint tills mina älsklingar kom till mig.
Det blev ”riktig mat”!
Köttfärslimpa med potatis & sås samt rivna morrötter och broccoli.

Det var med stor glädje jag lagade maten och mitt kök är verkligen underbart att arbeta i.

Efter maten var det läxläsning och sedan filmkväll där jag satt och lipade som en annan knasboll mest hela tiden.
Jag älskar den filmen ”The Holiday”. Den är så braaaaa!

Massor med härliga underliggande innehåll värda att tänka på samt en hel del humor.
Jag grät fortfarande när jag lade mig. Löjligt va!
Men armarna  från Mr P höll mig varm och trygg och fick mig att må prima och då grät jag lite till.
*skrattar*

Så för att sammanfatta kan jag bara säga ”Life is good!”

Xoxo

Permalink Kärleken Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback