After the weekend comes.........

Mood: Getting there……….slowly……..

 

Så jag är inte så ung som jag en gång var……..

Detta är ett faktum men likväl något som jag mellan varven reflekterar över.

 

Jag omfamnar att bli äldre då jag tycker att det öppnar en annan dimension av hela livet. I like it!

Sedan tycker jag att jag är mer och mer bekväm i mitt yttre men det är ett helt annat inlägg jag kan diskutera det i.

=)

 

Efter helgen som var har dessa tankar verkligen hoppa upp ett par snäpp. När jag sitter med mina fina ”barn” och förundras över allt som pågår i deras liv och hur länge sedan det var jag själv hade de funderingarna/problemen.

Jag älskar verkligen dessa tjejer till max. De får mig att LEVA med stora bokstäver.

 

Fredagen fick jag ”egentid” med världens finaste Miss F. Hon är en riktig juvel att få umgås med. Hennes skratt som pärlar sig och hennes tankar som inspirerar/bekymrar mig. Hon är verkligen en underbar tjej att ha i sin närhet.

 

Vi pysslade hela eftermiddagen med middagen för kvällen då vi hade den fantastiske Mr Farfar hos oss på middag. Han är verkligen formidabel då det inte finns något annat ord att beskriva honom med. *skrattar*

 

Kvällen gick i vinets och skrattets tecken och jag tror aldrig jag sett Mr Farfar så avslappnad någon gång tidigare under åren jag varit tillsammans med Mr P.

Mr P´s pappa är en underbar människa så enkelt är det bara.

Och han gav mig blommor så hur kan man annat än att tycka om en sådan människa.

*skrattar*

 

And I like to get myself some flowers that is for sure……….

 

Helgen avlöpte sedan med massor med tid med de underbara barnen och jag är så glad att jag fick lite närhet med Miss J också. Vi satt och talade med varandra en hel del och hon var så mysig och ”nära” mitt hjärta att jag blev så rörd.

Igår kväll sade hon till mig ”Du är så lätt att tala med och så smart!”.

 

HA! Där ser Ni jag är lätt att tala med!!!

Orden vara verkligen som högsta vinsten. Att jag sedan beskrivs som smart i hennes ögon får jag väl avskriva som ”temporary insanity”.

*skrattar*

 

Jag behöver dock lite mer tid med henne för jag känner att hon behöver mig och att jag fyller en funktion som inte Mr P kan fylla hur gärna han än försöker och hur irriterad han är över att tjejerna lutar sig mot mig ibland istället för honom.

 

Och nu är det måndag och här är jag igen då.

Ett par dagar äldre med lika många konstiga funderingar och känslor som förra veckan!

Helgen har varit härlig i sällskapet av Mr P men jag har också verkligen varit upprörd på hans sätt att tänka när det gäller mig…..eller skall jag säga brist på tankeverksamhet..

 

Han är så förbannat praktiskt att man ibland bara vill skaka om honom för att han skall vakna och vara med mig i den ”verkliga” världen.

Han vill så väl men det blir så fel……..ack så fel!

 

Min älskade pappa kom och drog upp lite buskar åt mig i trädgården och det blev ju en hel del att återställa om man säger så. Hur mycket gropar och hål att fylla och grenar att ta bort mm samt MASSOR med jord över som jag var tvungen att hitta plats för.

Till saken hör att jag mådde allt annat än bra på lördagen när jag vaknade och så REGNADE det och fåfänga lilla jag behövde vara ute………PUST!

 

Vad gör Mr P då? Jo, han står ute bredvid mig och iförd arbetskläder och jag lika så (not the hottest look I admit that!!!) och sedan går han in för att packa bilen för att vara praktiskt och tjäna in lite tid innan min pappa var helt klar. ”Toppen” täkte jag!

Sedan kommer MÄNNISKAN ut ombytt sedan och lämnar mig helt enkelt att återställa allt själv!!!

 

VAD?? Hade jag vetat att han skulle åka hade jag bett pappa hjälpa mig en annan dag men nu stod jag där och grävde, skyfflade, planterade och återställde gräsmattan i regnet som gjorde mig illamående och arg!!

 

”Hur fasen tänkta han då???”

 

Han som brukar be mig ibland att vara lite ”jävla hjälplös” så att han får hjälpa mig.

Nu var jag verkligen det och då pyser han. Grrr….

 

Men eftersom jag är envis som bara den så fixade jag ju detta innan jag kollapsade på soffan med Tyra vovvisen som tröst.

Jag kände mig mäkta stolt över mitt ”dagsverke” men trött och arg på Mr P som bara åkte iväg.

 

Jag hade ALDRIG kunnat bara sticka iväg så när jag sett vilket jobbet blev att återställa trädgården.

 

Men nu är det bara lite gräsfrön som behövs och sooool, sol i massor!

Jag längtar till nästa sommar redan nu. Jag ämnar lägga min fokus där och inte på mannen som lämnade mig med spaden i handen.

 

Xoxo

Permalink Vardagen Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback