Spring is in the air



Mood: Calculating 

Så idag kändes det som om denna eviga vinter faktiskt kommer att släppa taget någon gång.
*pust* JAAAAAAAA! TJOHOOO!!!
Men jag tror ju att det blir en köldknäpp till som skall ruinera svenska folket med räkningar för värme.

Nåväl, vad är väl en bal på slottet.
Hur som helst så känns det som vår idag och jag är glad för det. Livet är mysigt när det är såhär.

Idag skall jag gå ut en lång promenad med Los Vovvos (hundarna om du inte förstod detta).
Jag tycker ju att det är ganska meckigt att vara ute med dem båda då Miss T är heltokig och spattig som fasen. Miss G travar på och det gäller att hålla Miss T kortare för att hon inte skall trassla in sig i kopplet.
Men vem kan annat än att älska även detta när det är vår i luften.

Det känns som att detta 2011 kommer att bli ett bra år och jag har massor av planer och tankar om detta.Mycket av det har att göra med min trädgård såklart. Jag kan knappt bärga mig för att komma ut och fixa till inför sommaren och klippa äppelträden mm.

Lycka!!

 Sedan är det ljuvligt att låta Los Vovvos bara kuta fritt i trädgården och vara sådär lyckliga som bara de kan se ut.
Sedan är det ju alla frågorna som poppar upp: 

  • Överlevde klängrosen?
  • Jasminen från Farmor Lena klarade den sig och kommer den att blomma?
  • Vad kall jag plantera på det nya trädäcket och i vilka krukor?

Ja, Ni förstår! Det är existentiella saker det här. Men hur som helst så är det roligt och det ger en kick att behöva ställa om timers på lampor hemma nu för att det är ljusare.

Man trodde ju nästan inte att denna vinter skulle ta slut.

Åh, så mycket roliga planer….
Yay!!!

Xoxo

Permalink Vardagen Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback