Everyday excitement!

Mood: Just that! Excited!

Så jag har på sista tiden myntat ett nytt uttryck “vardagsspänning”.
Ja, kanske någon annan använder det men det är nytt för mig i alla fall.
*skrattar*

Jag känner att jag kan använda detta mest hela tiden.

När värmepumpen blev knasig förra veckan = vardagsspänning!
Vi fick inte upp taket över pumpen förrän till helgen så jag fick bygga ett provisoriskt eget = vardagsspänning!

 

Panik på jobbet när varorna som MÅSTE iväg inte kom iväg = vardagsspänning!
Vinden blåste sönder en av mina fina lyktor i trädgården = vardagsspänning!
Grinden kärvar så jag kan inte använda den till att nå postlådan så jag måste gå runt HELA trädgåren = vardagsspänning!
Åt någon gammal lunchlåda som jag hittade i frysen till lunch och det var ingen höjdare = vardagsspänning!

Kort och gott så är det ganska lätt att få detta att funka i vardagslivet.
Jag skrattar ganska gott åt det mesta just nu för att jag mår bra.

Och lite vardagsspänning är ju inte helt fel det heller eller hur?

Jag har på något sätt fått en distans till en del aspekter av mitt liv och ser det som lite roligt att kunna betrakta dem med ”nya” ögon.

 Mer vardagsspänning tack!
Det gör att jag utvecklas och lär mig massor nya saker.

It makes life worth living!

Tjohoo vad det är roligt att må bra!

Xoxo

Permalink Vardagen Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback